Žádný přesný výsledek pro "the "Step nebyl nalezen, zkusme místo něj použít the Step ...

Žádný přesný výsledek pro programme" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít programme ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.77 vteřin. 
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cihelková, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Název: Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jana Kargerová, PhD. Autor diplomové práce: Monika Cihelková Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinu a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů rodina, škola a učitel. Dále rodinou a školou jako výchovně - vzdělávací institucí či zapojením rodičů do vzdělávacího procesu. Věnuje se možným formám komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou. A zabývá se pojetím spolupráce v kurikulárních a dalších dokumentech. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, tj. (pozorování, rozhovor, dotazník), který se zaměřuje na jednu z efektivních forem spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, tj. konzultace rodič - žák - učitel. Empirická část podává informace o výsledcích spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu. Snaží se zjistit a zmapovat, zda jsou konzultace efektivní formou spolupráce na počátku školní docházky a jaký je jejich přínos pro rodiče, žáka a učitele. Klíčová slova: Škola a rodina, spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, dokumenty zabývající se pojetím spolupráce rodiny a školy, program Začít spolu, konzultační hodiny, zkušenosti, názory.
Rozvoj dovedností předcházejících čtení a psaní v mateřské škole s programem Začít spolu a běžné mateřské škole
Sialini, Kateřina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjištěním schopností a dovedností předcházejících čtení a psaní u dětí z mateřských škol s programem Začít spolu a u dětí z běžných mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení školní zralosti a školní připravenosti, rozbor dovedností předcházejících čtení a psaní, rozbor Rámcového vzdělávacího programu předškolního vzdělávání z pohledu těchto dovedností a představení zásad práce mateřských škol s programem Začít spolu. Cílem praktické části bylo zjistit, na jaké úrovni jsou děti předškolního věku v oblasti schopností a dovedností přecházejících čtení a psaní programem v MŠ Začít spolu a v běžné MŠ. Data byla získána využitím smíšeného designu výzkumu. Jako metody sběru dat byly použity dotazník pro pedagogy, pozorování, pracovní listy a didaktická hra. Výzkum byl prováděn ve dvou obdobích - v září 2018 a v květnu 2019. V září 2018 se výzkumu zúčastnilo celkem 108 dětí. V květnu 2019 se výzkumu zúčastnilo celkem 105 dětí. Dále byl výzkum metodou dotazníku proveden u 11 pedagogů. Výsledek průzkumné sondy je, že děti z MŠ s programem Začít spolu dosáhly v pracovních listech celkově lepších výsledků nežli děti z běžných MŠ, a to v září 2018 i v květnu 2019. V aktivitě, která se zaměřovala na dovednost rozpoznávat a vytvářet rýmy, dosáhly v září 2018 děti z...
Pověsti Podblanicka v předškolním vzdělávání
BURDOVÁ, Jana
Obsahem mé bakalářské práce je teoretické a následně praktické zpracování pověstí Podblanicka v předškolním vzdělávání. V úvodu mé práce Vás stručně seznámím se zásadními momenty historie blanické krajiny, ale především tradovanými událostmi a charakteristikou městyse Louňovice pod Blaníkem, které se bezprostředně týkají zvoleného tématu. Pro efektivní a kvalitní práci s dětmi je nezbytné pochopení všech širších souvislostí tohoto regionu. Environmentální výchova v mateřské škole je v krajině chráněné krajinné oblasti Blaník zásadní a výchozí. Je to každodenní součást života všech zdejších občanů a dětí. Proto, aby byl zdejší život plnohodnotný, smysluplný a kulturně vyspělý je třeba už v dětech od útlého věku vzbuzovat zájem a budovat zdravý vztah k tomuto místu. Poznatky a hodnoty, které si děti osvojují, jsou stavěné na vlastních prožitcích a zkušenostech se zdejší kulturou i biotopy. Při práci s dětmi stavím na tom, co již děti znají, co je jim přirozené a teprve pak se prožitkovým učením a zážitkovou pedagogikou snažím o oslovení všech i jednotlivců této skupiny. Motivace dětí k různým činnostem vždy koresponduje s tradicemi zdejší kulturní společnosti i pověstmi jako takovými. Cílem vzdělávání předškolních dětí je osvojení si hodnot důležitých pro tento kraj. Děti vedu k vlastní odpovědnosti za své činy vzhledem ke krajině či jednotlivým biotopům, ale také k sounáležitosti s okolím. Při některých výukových aktivitách je nezbytná spolupráce s místními spolky, sdruženími i organizacemi. Tím dochází k nenásilnému a přirozenému propojování zmíněných organizací a životem ve škole. Vytváří se tak zdravá komunita lidí různých věkových skupin i různých zájmů. Všichni by však měli mít jeden společný cíl a to udržet a uchovat zdejší krásnou přírodu i kulturní bohatství pro další generace.
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Cihelková, Monika ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Název: Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jana Kargerová, PhD. Autor diplomové práce: Monika Cihelková Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinu a školou na počátku školní docházky. Teoretická část se zabývá charakteristikou pojmů rodina, škola a učitel. Dále rodinou a školou jako výchovně - vzdělávací institucí či zapojením rodičů do vzdělávacího procesu. Věnuje se možným formám komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou. A zabývá se pojetím spolupráce v kurikulárních a dalších dokumentech. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, tj. (pozorování, rozhovor, dotazník), který se zaměřuje na jednu z efektivních forem spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, tj. konzultace rodič - žák - učitel. Empirická část podává informace o výsledcích spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu. Snaží se zjistit a zmapovat, zda jsou konzultace efektivní formou spolupráce na počátku školní docházky a jaký je jejich přínos pro rodiče, žáka a učitele. Klíčová slova: Škola a rodina, spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky, dokumenty zabývající se pojetím spolupráce rodiny a školy, program Začít spolu, konzultační hodiny, zkušenosti, názory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.